19 Mart 2012 Pazartesi

Önce Yerli KOÇ Lazım

Önce Yerli KOÇ Lazım

Hızla büyüyoruz, gerçekten de...

Artık yerli bir otomobilimiz olacak.

A.K.P. Hükümeti'nin, "hurda" olarak toplattığı Hacı Murat'lar, yine yeni yeniden sahnede.

Muhtemelen isimleri de, Ilımlı GTS, Mehdix XL, Mele Avantgarde şeklinde olacaktır.

Otomobili, yerli KOÇ üretecekmiş.

Ben onların yerinde olsam, hiç zorlamadan, otomobile doğrudan DODGE ismini verirdim.

Zira bu markanın amblemi, KOÇ'a daha bir gider. Markanın da gideri olur böylece.

Birkaç yıl önce, Çin otomobilleri sansasyonu çıkarmışlardı.

"Sudan ucuz olacak, oyuncak araba fiyatına olacak" falan diye güzelce gaza getirmişlerdi milleti.

Çin otomobilleri piyasaya girdi ve evet ucuzdu.

Ya vergiler, harçlar, ötv, kdv, pkk, vs?

İşte onlar hiçbir zaman ucuz olmadı.

Zaten var olmaları başlı başına pahalı bir durumdu.

Katma değer, özel tüketim, güzel tüketim, niye tüketim, sıkıysa tüketim, ama mutlaka tüketim vergileri, bir ürünün, yerli ya da yabancı olmasından her zaman daha ön planda oldu.

Dışardan satın aldığımız için zaten kazıklandığımız şeylere, bir de vergi kazığı eklenince, kaymaklı kadayıf gibi bir şey oluyor.

Yerli KOÇ, İtalyan Fiat'tan, teknoloji satın alacak, TOFAŞ olarak burada üretecek. Bunun adı yerli üretim olacak.

Tıpkı yerli petrollerimizi A.B.D.'den yerli olmayan fiyatlara almamız gibi, ya da yerli KOÇ ve buna bağlı diğer yerlilerin, pahalı olan akaryakıta muadil olarak, LPG sistemler ve Gaz pazarlaması gibi...

Yanlış anlaşılmasın, bunların tümü yerli.

Yabancı olan bizleriz.


Nurettin Yılmaz Koçak 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve düşüncelerinizi küfür, hakaret içermeksizin iletebilirsiniz.